Diablo 3 - "Weniger dafür aber bessere Gegenstände"

Written By Kom Limpulnam on Sabtu, 02 Maret 2013 | 23.13

Im Vorfeld der Veröffentlichung von Patch 1.07 erklärte Travis Day, Game Designer bei Blizzard, dass die Entwickler wollen, dass die Spieler mehr Zeit auf Itemjagd in Diablo 3 verbringen sollen, anstatt Gold zu farmen und bessere Gegenstände im Auktionshaus zu kaufen (wir berichteten). Nun äußerte er sich ausführlich im Battle.net-Forum über den Status des Spiels - und beantwortete damit einen langen Thread mit Verbesserungsvorschlägen für das Hack&Slay.

Zum Thema Qualität der Beute/Gegenstände (Itemisation) sagte er: "Ich will es kurz machen. Wir stimmen zu, dass zu viele Gegenstände hinterlassen werden und wir haben schlussendlich Pläne die 'Dropraten' zu reduzieren, wohingegen wir Maßnahmen ergreifen wollen, die generelle Qualität der Gegenstände zu verbessern, die als Beute hinterlassen werden. Im Endeffekt sollen zwar weniger Items fallen gelassen werden, dafür aber bessere Gegenstände - anstatt tonnenweise Items, die man nicht haben möchte." Für die kommende Woche ist ebenfalls ein Blog-Beitrag von Blizzard geplant, der das Gebiet ausführlicher behandeln soll.

"I will briefly say that we agree that too many items drop and we have plans to eventually reduce the rate that players see items, while also taking measures to improve the general quality of items you do see. The end result should be fewer items that are better instead of tons of items you don't want.

Finding your own gear

Whenever we talk about what the fantasy of Diablo is and what we want the core gameplay to be, never do we say "we want players to farm gold and go buy items off the auction house". The AH definitely has made an impact on Diablo 3 and we talk about it constantly, but our conversations are usually in the context of "how can we get players to find their own loot instead of just buying it". The new crafting recipes and Demonic Essences were added to provide a little bit of this gameplay but we have a lot of ideas for the long term about how we want to go about addressing this. At the end of the day, it is our intention that players are able to find their own items, because we feel the game is just more fun that way. There are several reason why it might not feel that way right now. One is the inherent randomness of our loot system. Another is the fact that the AH completely removes all friction between player trades. And another is when players DO find items they should be excited about, they are often disappointed because this items are not very good. All of these are very important and we hope to address them over time."


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