Divinity: Original Sin - Erstes Zusatzziel erreicht

Written By Kom Limpulnam on Selasa, 16 April 2013 | 23.13

Weitere 100.000 Dollar für die Entwicklung von Divinity: Original Sin sind bei Kickstarter zusammengekommen. Aktuell haben 11.010 Unterstützer einen Betrag von 507.729 Dollar zugesagt - noch zehn Tage läuft die Crowdfunding-Kampagne. Somit ist das erste Stretch Goal erreicht worden. Die Larian Studios wollen daher einen neuen Bereich "The Shelter Plane At The End Of Time" einbauen, der sich mit der Zeit in ein "Eigenheim" verwandelt (mit Kiste für Gegenstände), als Ruhestätte für Gefährten fungiert und die Auswirkungen der Entscheidungen des Spielers reflektiert.

"As you play through Original Sin, you will encounter a great many characters, and like any respectable RPG hero worth their salt, you will be able to alter these characters' lives through your actions and decisions. For some, the consequences will be tangible and immediate; for others, they might seem imperceptible at first, but become more apparent as time passes. Each time you visit your Shelter Plane, you can consult the Transcript of Unravelled Destinies and learn about the consequences of your actions, for it is a magical tome which registers the fate of every single being in Rivellon. By flicking through its pages, you will learn about what happened to all those people whose lives you affected. Did the young couple you reunited live happily ever after? Did that swindler you dragged to court really learn the error of his ways? (...) Yes, the Shelter Plane at the End of Time is a lonesome and empty place at first, but never you worry! Its appearance will change, though not as the result of a wholesale shopping spree. Instead, decisions you make during specific quests will change its initial shape and give your Shelter Plane a distinctly different atmosphere... (...) If things get a bit much for you on the battlefield and you see no other option than to flee, you can quickly retreat to your Shelter Plane and catch your breath. After all, there's no shame in surviving, and when you feel ready to head out again, you can simply pick your waypoint of choice.Of course, you'll need a bit of space to make the transition, so make sure your enemies are not too close when seeking shelter..."

Das nächste Zusatzziel liegt bei 650.000 Dollar. Versprochen werden neue Persönlichkeitseigenschaften und Talente, welche die Charakter-Entwicklung in Kämpfen, Gesprächen und anderen Interaktionen vertiefen sollen. Außerdem soll eine Höhle voller Monster unter dem "Phantom Forest" tiefer und tiefer werden, je mehr Personen sich an der Finanzierung beteiligen. Jeweils Tausend neue Unterstützer (ab 10.000) vergrößern das Dungeon: "The lair of this nightmarish beast is a labyrinth riddled with death, puzzles and mystery. It's up to you however, to decide just how extensive this lair will be. For every thousand extra backers that pledge from here on out, a new level full of pitfalls, threats and riddles will be added!"

Weitere Details zum traditionellen Open-World-Rollenspiel mit rundenbasiertem Kampfsystem erfahrt ihr in unserer Vorschau.

Update:
Ein großes Anliegen der Larian Studios war es, den Spieler für seinen Entdeckungsgeist zu belohnen:


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